Ziua Internațională impotriva Bullyingului in Școli: Pentru sănătate mentală și performanțe școlare mai bune

Organizația Educațională, Științifică și Culturală a Națiunilor Unite (UNESCO) a stabilit marcarea, in prima zi de joi din luna noiembrie a fiecărui an, a Zilei Internaționale impotriva Violenței și Bullyingului in Școli.

Decizia a fost luată in 2019, pentru a atrage atenția că bullyingul in școli și cyberbullyingul (realizat prin mijloace de comunicare online) reprezintă o incălcare a drepturilor copiilor și adolescenților la educație, la sănătate și la bunăstare.

Termenul de bullying, care s-a impămantenit și la noi, are ințelesul de hărțuire, intimidare, abuz psihologic, persecuție asupra celor mai slabi.

Ziua a fost marcată pentru prima dată in 2020, cand a avut tema „Impreună impotriva bullyingului in școli”. �Anul acesta, tema Zilei Internaționale impotriva Bullyingului in Școli este „Nu este loc pentru teamă: Punem capăt violenței in școli, pentru sănătate mentală și performanțe școlare”.

Cu acest prilej, la sediul UNESCO din Paris, are loc un simpozion, iar biroul regional UNESCO din Harare, Zimbabwe, organizează o dezbatere online la care participă elevi din estul și sudul Africii.

„Școlile ar trebui să fie locuri de invățare și dezvoltare pentru fiecare, medii sigure, incluzive și primitoare”, transmite Directorul General UNESCO, Audrey Azoulay, cu ocazia ediției din acest an a Zilei Internaționale impotriva Violenței și bullyingului in Școli.

„Este timpul să percepem cum se cuvine lupta impotriva bullyingului și cyberbullyingului: ca pe o prioritate a politicilor noastre educaționale, fiindcă fiecare elev trebuie să se simtă respectat, acceptat și in siguranță, pentru a putea invăța și și a se putea dezvolta in mediul școlar.”

Potrivit unui raport UNESCO din 2019, „Behind the numbers: ending school violence and bullying”, peste 30% dintre elevi sunt sau au fost victime ale bullyingului. Unul din zece elevi a fost hărțuit online, iar această formă de hărțuire, denumită cyberbullying, este in creștere. In urma pandemiei COVID-19, cazurile de hărțuire online experimentate atat de elevi, cat și de profesori sunt in creștere.

Elevii hărțuiți frecvent sunt de aproape trei ori mai predispuși să se simtă ca outsideri la școală și de două ori mai predispuși să lipsească de la școală decat cei care nu sunt hărțuiți frecvent.

Primii au rezultate mai slabe la invățătură și, de asemenea, este mai probabil să părăsească invățămantul formal după terminarea gimnaziului. Au risc dublu de� probleme mentale cum ar fi sentimentul de singurătate, insomniile și gandurile de sinucidere.

Aspectul fizic este principalul motiv de hărțuire, urmat de etnie, naționalitate și culoarea pielii. Elevii care văzuți ca fiind „diferiți” sunt mai expuși riscului de hărțuire.

Foto credit: Freepik

Urmărește-ne pe Telegram:�t.me/basilicanews


Sursa: Basilica.ro

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 159

Id: 79513

Data: Nov 2, 2023

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).