Adevăratul nostru Paști este impărtășirea cu Trupul și Sangele lui Hristos, spune Episcopul Hușilor

„Sfanta Euharistie este Paștile cel adevărat al Bisericii, adică Hristos cel răstignit și inviat, Care Se jertfește nu pentru Sine, ci pentru noi și pentru a ni se oferi drept băutură și mancare veșnice”, transmite Episcopul Hușilor in Pastorala de Paști.

„Așa cum pentru evrei participarea la cina pascală implica, in mod firesc, consumarea mielului jertfit special pentru sărbătoarea Paștilor iudaice, la fel, pentru orice creștin, participarea la praznicul Invierii sau al Paștilor ar trebui să implice impărtășirea cu Trupul și Sangele lui Hristos, Care este adevăratul, desăvarșitul și unicul nostru Paști”, afirmă părintele episcop.

Intalnirea cu Hristos

„Nimeni nu vine la slujbă, in această noapte sfantă și binecuvantată, fără să fie străbătut de gandul și dorința de a primi ceva de la Hristos”, subliniază Preasfințitul Părinte Ignatie. „Acesta este și sensul venirii noastre la biserică: conștientizarea faptului că Dumnezeu ne este necesar și tanjim, in chip imperios, să-L intalnim.”

„Nu venim doar pentru a vorbi cu Dumnezeu, ci pentru a descoperi ce vrea El să ne spună nouă”, continuă ierarhul Hușilor.

„Dorința de a intalni pe cineva, in mod personal, este expresia iubirii, care niciodată nu se grăbește, nici nu se pripește. Iubirea inseamnă bucuria și răbdarea de a ne umple propriul timp cu prezența personală a celui iubit.”

„Slujba de Inviere nu inseamnă doar primirea luminii, ci mai ales intalnirea cu Hristos, Care este unicul și adevăratul nostru Paști. Locul de intalnire a lui Hristos cel Inviat este Sfanta Liturghie, unde Il primim pe El Insuși drept hrană și băutură, Trupul și Sangele Lui din potirul euharistic”, explică Preasfinția Sa.

Paștile iudaic, pregătire pentru Inviere

Pentru a ințelege cat mai bine Liturghia, este necesar să vedem legătura dintre Paștile iudaic și Paștile nostru, adaugă părintele episcop, citandu-l pe Sf. Efrem Sirul, care scria că „Mielul fript și mancat in tăcere a fost martor că Mielul răstignit era implinirea”.

„Mielul trebuia consumat in noaptea cinei pascale, fript și fără să ii fie zdrobite oasele (Ieșirea 12, 9-10). Cei care participau la cina pascală trebuiau să fie imbrăcați și incălțați ca de plecare, fiind in stare de alertă, fără zăbavă multă, pentru că imediat va avea loc plecarea sau trecerea de la robie la libertate, adică părăsirea sclaviei Egiptului și indreptarea inspre libertatea Țării Făgăduinței”, amintește Preasfințitul Părinte Ignatie.

„Cina cea de Taină, la care a participat Hristos, impreună cu ucenicii Săi, a fost un ospăț pascal deplin, dar cu elemente complet noi față de Paștile biblic evreiesc”, mai explică episcopul.

„Cu alte cuvinte, Domnul Hristos a instituit la Cina cea de Taină Paștile cele noi și sfințite. Sfantul Ioan Gură de Aur subliniază: �ucenicii voiau să gătească Paștile iudaic, nu Paștile nostru. Ei l-au gătit pe cel iudaic, iar Domnul l-a pregătit pe al nostru, și mai mult chiar, El Insuși a ajuns Paștile prin cinstitele Lui Patimi�”.

In consecință, „Mielul de la Cina cea de Taină nu era o făptură sacrificată de iudei de Paști, ci o Persoană, Insuși Domnul Hristos, Fiul lui Dumnezeu intrupat, Care urma să Se jertfească, din ascultarea deplină față de Dumnezeu-Tatăl și din dragoste desăvarșită pentru intreaga omenire”, subliniază Episcopul Hușilor.

„Sfantul Evanghelist Luca ne spune că Iisus a fost răstignit in ceasul al șaselea (Luca 23, 44), moment care corespunde cu vremea junghierii și a crucificării a mii de miei de către preoții Templului, pentru a putea fi consumați la masa pascală iudaică.”

Astfel, „Hristos este noul Moise, așa cum este numit in slujbele Bisericii, Cel care ne conduce in pămantul veșniciei comuniunii ca intalnire cu El”, iar „Trupul și Sangele Lui sunt Paștile cele adevărate, Care ne scot din sclavia păcatului și a morții și Care ne trec de la moarte la viață.”

„Ori de cate ori ne cuminecăm cu Sfanta Euharistie, alegem să ne asumăm decizia unui exod sau a unei părăsiri a vieții de păcat, care este moartea sufletului, pentru a invia in lumina Invierii lui Hristos”, mai transmite Preasfinția Sa.

In acest sens, episcopul il citează pe Părintele Profesor Dumitru Stăniloae, care scria: „Euharistia de la Cina cea de Taină este anticiparea tainică a jertfei de pe Golgota și a Invierii. Este dovada că Hristos a trăit la Cina cea de Taină, in mod tainic, jertfirea Sa și Invierea Sa, așa cum le va trăi Euharistia Bisericii, ca să le imprime și in trupul și in sangele nostru” (Pr. Prof. �Dumitru Stăniloae).

Așadar, „ori de cate ori săvarșim Sfanta Euharistie și ne impărtășim, participăm, reinnoim și actualizăm in noi Invierea Domnului”, amintește Preasfințitul Părinte Ignatie.

„Deci, oricat pare de aspru acest cuvant, a nu ne impărtăși cu Hristos in noaptea de Paști, de fapt, este același lucru cu a nu sărbători Paștile.”

„Fie-vă sărbătorile pline de duhul luminii, al speranței, al bucuriei și al intalnirii cu Hristos, Paștile nostru cel adevărat și frumos. Incercați să aveți răbdare, rogu-vă frumos, ca să ne intalnim cu� Hristos, Paștile cel minunat din Sfanta Cuminecătură”, incheie ierarhul Hușilor.

Foto credit: Episcopia Hușilor

Urmărește-ne pe Telegram:�t.me/basilicanews


Sursa: Basilica.ro

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 202

Id: 78149

Data: Apr 13, 2023

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).