Purtarea crucii inseamna apropiere de Dumnezeu

Pentru crestinii ortodocsi astazi este a Duminica a treia din Postul mare, numita si a Sfintei Cruci. In toate Bisericile s-a citit pericopa evanghelica de la Sfantul Evanghelist Marcu, capitolul al VIII-lea, versetele de la 34 la 38 si capitolul al IX-lea, versetul 1, in care se prezinta asumarea si urmarea Crucii lui Hristos. In cuvantul de invatatura rostit in Paraclisul Patriarhal Sfantul Grigore Luminatorul , Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a vorbit despre treptele prin care poti sa devii ucenicul Mantuitorului Hristos, informeaza Radio TRINITAS. In primul rand Mantuitorul Iisus Hristos ne spune ca modul in care noi vietuim crestineste trebuie sa se faca in mod liber. ‘Oricine voieste sa vina dupa Mine’ inseamna ca Mantuitorul Iisus Hristos nu conteaza pe nimeni. Respecta libertatea fiecarui om de a-L urma pe Hristos sau de a nu-L urma, de a-I urma Lui in ceea ce priveste viata sau de a-I ramane indiferent, de a da sau nu a da un sens vietii sale . A doua conditie este lepadarea de sine, a subliniat Preafericirea Sa. Lepadarea de sine este o lucrare duhovniceasca care presupune o lupta cu sine insusi, lupta omului cu propriul sau egoism si orgoliu. Lepadarea de sine nu este desfiintare de sine, ci este o schimbare a modului de a fi si de a trai. Este trecerea de la egoism la comuniune. De la o existenta centrata pe eul propriu la o existenta ca legatura duhovniceasca sau comuniune cu Dumnezeu si cu semenii intru iubire smerita . Cea de a treia etapa este asumarea Crucii, a mai aratat Patriarhul Romaniei Mantuitorul Iisus Hristos ne spune ca asumarea Crucii sau Calea Crucii inseamna recunoasterea intru smerenie a facilitatii si a limitarii noastre si in acelasi timp El ne arata ca purtarea Crucii ca etapa in urmarea lui Hristos inseamna ca sa aducem suferinta, neputinta, neimplinirea, limitarea sau fragilitatea vietii noastre in fata Lui ca sa nu purtam Crucea singuri, ci sa purtam Crucea ajutat fiind de El. Mantuitorul nostru Iisus Hristos asuma suferinta Crucii noastre si o umple cu prezenta iubirii Sale milostive pentru ca El a purtat Crucea suferintei si a facut din ea scara catre Lumina Invierii .Crucea suferintei in comuniune de credinta, de rugaciune cu Hristos, se transforma in speranta vindecarii sau, daca vindecarea de boala nu mai este posibila, suferinta se transforma in speranta mantuirii, a unirii omului cu Dumnezeu pentru vesnicie in iubirea lui milostiva. 'Purtarea crucii este o lucrare duhovniceasca prin care suferinta, necazul si limitarea nu ne duc la disperare, ci la o mai mare apropiere de Dumnezeu. Sfintii Parinti ai Bisericii ne spun ca necazul, suferinta au ca scop apropierea omului de Dumnezeu. Constiinta ca este limitat, trecator, ca nu-si poate pune nadejdea in propriile sale forte, ci are nevoie de ajutorul lui Dumnezeu Cel mult Milostiv si Atotputernic', a subliniat Patriarhul Romaniei, dupa cum ne informeaza 'Ziarul Lumina'.Legatura dintre taina Crucii si a Invierii lui Hristos In continuare, Preafericirea Sa a aratat legatura dintre taina Crucii lui Hristos si taina Invierii Lui. 'Cuvantarea Mantuitorului despre Cruce nu se termina intr-o nota de disperare, ci se termina intr-o perspectiva de speranta, de pregustare a luminii si slavei Invierii lui Hristos. Aceasta Evanghelie ne arata ca Duminica Sfintei Cruci din mijlocul Postului Mare ne indreapta deja spre Inviere. Sfintii Parinti ne amintesc ca dupa cum in mijlocul Raiului era pomul vietii, pe care, insa, din nepostire si neascultare si nepocainta l-au pierdut stramosii nostri, Adam si Eva, tot asa acum in mijlocul Postului se afla Sfanta si de viata facatoare Cruce si Sfanta Euharistie, pentru ca ne impartasim mai des in aceasta perioada. Sfantul Isaac Sirul spune ca Sfanta Euharistie este, de fapt, pomul vietii, iar Sfanta Euharistie este Insusi Domnul Hristos', a aratat Preafericirea Sa.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 690

Id: 12608

Data: Mar 28, 2011

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).