Intrarea Domnului în Ierusalim, cetatea cea omorâtoare de profeti, reprezinta începutul Crucii si al exodului catre Tatal, provocarea ultima a autoritatilor religioase si politice din partea Celui Care este întâmpinat si recunoscut de la portile cetatii drept rege mesianic, fagaduit si asteptat de catre popor.Surpriza cea mare este ca recunoasterea acestuia este o ceremonie de întâmpinare la care protagonistii principali sunt copiii. Toate evenimentele si gesturile lui Hristos Domnul sunt o împlinire a Scripturilor, a unui plan tainic mai înainte cunoscut lui Dumnezeu si prezentat umbros, enigmatic, prefigurativ în Lege, în profeti si în psalmi. În intrarea în sfânta cetate toate cele smerite si lipsite de putere si maretie Îi slujesc Domnului: un pui de asina Îi este deopotriva tron umblator, animal de povara, iar pruncii iudeilor Îi sunt heralzi, vestitori tainici. Asinul de lânga ieslea Betleemului Îl poarta pe Cel blând si smerit catre Patimi, iar pruncii Îi astern calea facând din hainutele lor covor minunat, iar din ramurile de biruinta umbrar de taina. Daca lânga ieslea veche boul si asinul aratau taina unirii prin Logosul devenit hrana necuvântatoarelor, adica umanitatii irationale decazute, atât prin cerbicia iudaica, cât si prin întunecarea pagâneasca, aici mânzul asinei înfatiseaza taina purtarii lui Hristos prin smerenie. Noi, fiecare în parte, spune Fericitul Augustin, suntem chemati sa ne facem animale de povara care sa-L ducem mereu pe Domnul de la Betleem la Ierusalim. Am fost fascinat în copilarie atunci când tata mi-a spus ca asinul, magarusul, este un animal sfânt pentru ca L-a purtat pe Iisus catre Ierusalim, iar atunci când am vazut primul magarus stingher pe un câmp, m-am apropiat sa-l studiez, mai ales ca tata adaugase un detaliu interesant: toti magarusii au o cruce pe spate ca semn ales ca L-au purtat pe Domnul spre Cruce.Mai multe informații în Ziarul Lumina.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 693
Id: 39771
Data: Apr 13, 2014
Imagine:
Data: Apr 13, 2014

Data: Apr 13, 2014

Data: Apr 13, 2014

Data: Apr 13, 2014
Data: Apr 13, 2014
Data: Apr 13, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).