În vremea aceea Iisus a luat la Sine iarasi pe cei doisprezece si a început sa le spuna cele ce aveau sa I se întâmple: Iata, ne suim la Ierusalim si Fiul Omului va fi predat arhiereilor si carturarilor; Îl vor osândi la moarte si-L vor da în mâna pagânilor; Îl vor batjocori, si-L vor scuipa, si-L vor biciui, si-L vor omorî, dar dupa trei zile va învia. Şi au venit la El Iacov si Ioan, fiii lui Zevedeu, zicându-I: Învatatorule, voim sa ne faci ceea ce vom cere de la Tine. Iar El le-a zis: Ce voiti sa va fac? Iar ei I-au zis: Da-ne noua sa sedem unul de-a dreapta Ta si altul de-a stânga Ta, întru slava Ta. Dar Iisus le-a raspuns: Nu stiti ce cereti! Puteti sa beti paharul pe care îl beau Eu sau sa va botezati cu botezul cu care Ma botez Eu? Iar ei I-au zis: Putem. Şi Iisus le-a zis: Paharul pe care Eu îl beau îl veti bea si cu botezul cu care Ma botez va veti boteza, dar a sedea de-a dreapta Mea sau de-a stânga Mea nu este al Meu a da, ci celor pentru care s-a pregatit. Şi, auzind, cei zece au început a se mânia pe Iacov si pe Ioan. Atunci Iisus, chemându-i la Sine, le-a zis: Ştiti ca cei ce se socotesc cârmuitori ai neamurilor domnesc peste ele si cei mai mari ai lor le stapânesc. Dar între voi nu trebuie sa fie asa, ci care va vrea sa fie mare între voi, sa fie slujitor al vostru; si care va vrea sa fie întâi între voi, sa fie sluga tuturor. Ca si Fiul Omului n-a venit ca sa I se slujeasca, ci ca El sa slujeasca si sa-Şi dea sufletul rascumparare pentru multi.Timpul Postului Mare este acea perioada de timp din cursul anului bisericesc care cheama pe toti credinciosii la meditatie si rugaciune, la sporirea evlaviei, a iertarii, a iubirii si a slujirii. Este o experienta spirituala pe care o simt toti credinciosii, pe masura dorintei si a râvnei lor, de a se apropia mai mult de Dumnezeu, de a dezvolta dialogul cu El prin credinta, rugaciune si iubire.Înca din prima duminica a acestui Post suntem invitati sa ne apropiem tot mai mult de bogatia si frumusetile Ortodoxiei, care se exprima nu numai prin cuvântul învataturilor dogmatice si doxologia Bisericii, ci si prin imaginea captivanta a icoanelor, ca teologie vie, care cheama la comuniune, la transfigurare si la urmarea credintei si a vietii celor reprezentati în icoane. În duminica a doua urcam mai sus pe scara cunoasterii lui Dumnezeu si a experierii tainei Lui, prin Duhul Sfânt, Care lucreaza în Biserica si în lume, prin energiile Lui necreate, prin care a creat, proniaza si desavârseste lumea. De aceea, aceasta duminica este numita a Sfântului Grigorie Palama, Parintele bisericesc care a sistematizat si aparat învatatura despre lucrarea necreata a Duhului Sfânt, ca har dumnezeiesc necreat, necesar omului pentru sfintirea si mântuirea lui, prin Sfintele Taine ale Bisericii.Duminica a treia din Postul Mare este numita Duminica Sfintei Cruci. La mijlocul acestui Post, Biserica ridica în vazul duhovnicesc al tuturor Sfânta Cruce, marele dar al lui Dumnezeu facut oamenilor, pentru a se întari în râvna Postului si pentru a privi spre ea, ca sa poata primi prin ea putere si încurajare pe calea împlinirii voii lui Dumnezeu si pentru a privi spre lumina si biruinta Învierii.Duminica a patra este numita a Sfântului Ioan Scararul, întrucât acest Parinte a înteles viata crestina ca pe o scara, pe care omul credincios urca pentru a se apropia de Dumnezeu, urcând treapta cu treapta tot mai sus. Postul Mare are o dinamica a urcusului spiritual care nu se opreste într-un loc, ci se misca ascendent, spre înaltimile experientei iubirii de Dumnezeu si de oameni.Duminica a cincea îi ridica pe credinciosi spre înaltimile concretizarii iubirii de Hristos si de oameni, prin puterea si întâietatea slujirii.Mai multe detalii în Ziarul Lumina.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 718
Id: 39447
Data: Apr 3, 2014
Imagine:

Data: Apr 3, 2014

Data: Apr 3, 2014

Data: Apr 3, 2014

Data: Apr 3, 2014

Data: Apr 3, 2014
Canonul cel Mare este un canon de pocăinţă, adică un lung imn liturgic (peste 250 de stihiri), alcătuit din 9 cântări bogate, compuse la rândul lor din stihiri scurte de pocăinţă, ritmate de invocaţia "Miluieşte-mă, Dumnezeule, .....
Data: Apr 3, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).