Hristos Cel Inviat este izvorul iertarii pacatelor

Creștinii ortodocși se afla astazi, 26 mai 2013, in Duminica a patra dupa Paști. La Sfanta Liturghie s-a citit pericopa din Evanghelia dupa Ioan, capitolul 5, versetele de la 1 la 15, in care se relateaza minunea vindecarii slabanogului de la scaldatoarea Vitezda.In cuvantul de invațatura rostit in cadrul Sfintei Liturghii oficiata in paraclisul istoric, al reședinței patriarhale, Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane a explicat textul scripturistic evidențiind ca evanghelia ne arata, in primul rand, ca Mantuitorul Hristos este izvorul vieții, al vindecari și al iertarii pacatelor.De asemenea, Evanghelia mai arata patru adevaruri semnificative pentru viața noastra, a spus Preafericitul Parinte Patriarh Daniel: In primul rand vedem iubirea milostiva a lui Hristos care din propria inițiativa merge spre un om bolnav care suferea de 38 de ani, ca sa-l vindece. Vedem de asemenea, ințelepciunea de duhovnic a Mantuitorului Iisus Hristos ca doctor sufletului și al trupului. Invațam din Evanghelia de astazi din rabdarea desavarșita a omului bolnav care unea suferința cu pocaința și cu speranța. De asemenea, vedem recunoștința lui indata dupa vindecarea sa. Aceasta Evanghelie a vindecarii este randuita de Biserica in aceasta perioada pentru a ne arata ca Hristos Cel Inviat este Izvorul vieții, izvorul iertarii pacatelor, izvorul harului care ridica pe om și ii daruiește integritate sufleteasca și trupeasca pentru ca sa creeze bucurie lui și celor din jur, comunitații, familiei și obștii bisericești . Totodata, Patriarhul Romaniei a vorbit și despre dimensiunea profetica a Evangheliei aratand ca Scaldatoarea Vitezda era o prefigurare a Tainei Botezului prin care ne curațim de pacate, prin care primim putere sa biruim pacatul și sa ne apropiem de Dumnezeu pentru a dobandi mantuirea sau viața veșnica. De acum sa nu mai pacatuiești Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane a mai aratat in cuvantul Sau ca lucrarea duhovniceasca a Mantuitorului cu acest bolnav prefigureaza lucrarea duhovnicului in Biserica. Evanghelia este plina de invațaturi duhovnicești. Vedem ca exista, adesea si nu intotdeauna, o legatura intre boala și pacat. Mantuitorul insa se dovedește a fi un mare duhovnic pentru ca nu spune care a fost pacatul celui care era bolnav și nici nu vorbește despre aceasta in prezența celorlalți bolnavi. In templu, discret și cu o dorința de indreptare a pacatosului, ii da un sfat duhovnicesc fara ca sa mai auda alții și ii spune: de acum sa nu mai pacatuiești. Prin aceasta vedem ca Hristos il ridica pe cel pacatos, fara sa il umileasca, ii da sfatul indreptarii duhovnicești fara sa trambițeze aceasta și ne arata ca este un doctor vindecator de suflete prin iertarea de pacate și un vindecator de trupuri prin vindecarea de boala. Aceasta lucrare duhovniceasca a Mantuitorului Iisus Hristos prefigureaza lucrarea duhovnicului in Biserica; prin aceasta vedem ca puterea vindecatoare a lui Hristos Cel rastignit și inviat din morți este o putere vie, o putere transmisa Bisericii Sale ca fiind scaldatoarea Vitezda, spațiul ridicarii, al vindecarii, spațiul recuperarii omului și spațiul care devine izvor de bucurie prin iertare și vindecare , a spus Preafericirea Sa. Pe langa Taina Sfantului Botez si Taina Sfantului Maslu a fost prefigurata in scaldatoarea Vitezda, a mai aratat Parintele Patriarh. In Biserica noastra puterea vindecatoare a lui Hristos unita cu iertarea pacatelor se arata prin sfanta taina a ungerii bolnavilor, numita și Taina Sfantului Maslu. Prin Taina Sfantului Maslu se daruiește vindecare trupului, dar și sufletului ca iertare de pacate sau intarirea omului care din cauza pacatelor și a patimilor a slabit duhovnicește și trupește. (…) Sfantul Maslu daruiește omului o putere spirituala de a suporta suferinta cu speranta mantuirii. Deci, cand vindecarea trupeasca nu are loc suferința se transforma in pocaința și in vindecarea sufletului de instrainarea de Dumnezeu și astfel nu mai conteaza pentru cel suferind atat de mult vindecarea trupeasca, daca boala pare incurabila, ci mantuirea sufletului ca unire a omului cu Dumnezeu, ca luminare a omului prin harul lui Dumnezeu, ca simțire a iubirii lui Dumnezeu in mijlocul suferinței omului bolnav . Fiecare dintre noi poate deveni mainile iubirii milostive a lui HristosIn finalul cuvantului Sau, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane a indemnat ca prin activitatea noastra cei bolnavi sa nu se simta singuri, ci sa simta iubirea lui Dumnezeu lucrand prin noi. Sa ajutam cu rugaciunile noastre, cu milostenia, cu vizita la patul bolnavului cu un cuvant bun, de incurajare, de intarire, ca prin prezența noastra și prin cuvintele și lucrarea noastra cei bolnavi sa nu se simta singuri ci sa simta iubirea lui Dumnezeu lucrand prin noi care suntem trupul lui Hristos cel Tainic, Biserica. Astfel fiecare dintre noi poate deveni mainile iubirii milostive a lui Hristos care se face prezent langa cei bolnavi si ii ajuta pentru a le aduce mantuire și bucurie , a spus Parintele Patriarh.Saptamana viitoare, Biserica Ortodoxa se va afla in Duminica a V-a dupa Pasti, inchinata Femeii Samarinence.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 628

Id: 31187

Data: May 26, 2013

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).