O intreita buna vestire

Pornind de la etimologia cuvântului evangelion (veste buna), textul din Luca I, 26-56, suportul biblic al sarbatorii Bunei Vestiri, este socotit de exegeti o "evanghelie în Evanghelie", descoperind o întreita buna vestire: catre, de la si despre Maica Domnului. În primul rând, este o buna vestire catre Maica Domnului, ca una ce a fost aleasa de Dumnezeu pentru ca Persoana dumnezeiasca a Fiului sa ia trup omenesc din ea. Beneficiara acestei vesti extraordinare a pogorârii lui Dumnezeu este, în primul rând, Maica Domnului. Ea este cea aleasa sa participe la taina iconomiei mântuirii într-un chip unic, zamislind trupeste fara tata de la Duhul Sfânt, pe Fiul cel nascut din veac fara mama. Vestea cea buna catre ea, este tocmai aceasta intimitate extraordinara cu Persoana Fiului Care îsi ia trup din ea situatie care o face unica si justifica titlul de "Nascatoare de Dumnezeu". Zamislind pe Fiul, doar în Maica Domnului "ca niciodata, inima omului cu inima Domnului au batut si bat laolalta" (Acatistul Rugului Aprins). Pe de alta parte, este o buna vestire si de la Maica Domnului. Evanghelistul Luca este singurul care reda evenimentul Bunei Vestiri, convorbirea Sfintei Fecioare cu Elisabeta, rudenia sa, precum si imnul Maicii Domnului. De unde stia Sfântul Evanghelist Luca aceste date? Ce izvoare a folosit pentru Evanghelia sa? Exegetii sunt astazi de acord ca una din sursele Sfântului Luca pe care le-a cercetat "cu de-amanuntul" (Lc. 1, 3) a fost si Sfânta Fecioara Maria. Numai din gura ei putea afla aceste lucruri autorul Evangheliei a III-a. Nu în ultimul rând, avem astazi si o buna vestire despre Maica Domnului. Textul Sfântului Luca, desi nu spune nimic despre copilaria Maicii Domnului, prezinta totusi câteva date suficiente pentru a schita portretul religios-moral al Nascatoarei de Dumnezeu. Astfel, ea este atât de curata, încât manifesta o familiaritate cu puterile îngeresti, se tulbura, noteaza Evanghelistul, de "cuvântul" solului ceresc, iar nu de aparitia sa. Prin raspunsul sau, Fecioara Maria da dovada de multa maturitate duhovniceasca, precum si de smerenie. Imnul pe care îl rosteste la întâlnirea cu Elisabeta (Lc. 1, 46-55) ne arata deplina sa formatie biblico-teologica.Mai mult informatii în Ziarul Lumina.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 639

Id: 39147

Data: Mar 25, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).