Orbul vindecat a marturisit dumnezeirea lui Iisus

În ultima duminica înainte de Înaltarea Domnului, numita Duminica Orbului din nastere, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a participat la Sfânta Liturghie savârsita la paraclisul istoric „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe si Sfânta Cuvioasa Parascheva“, unde a rostit si un cuvânt de învatatura, informeaza Ziarul Lumina.Întâistatatorul Bisericii noastre a subliniat ca Evanghelia din Duminica Orbului pune în contrast izbitor lumina pe care Mântuitorul Iisus Hristos o daruieste acestui orb din nastere, facându-l sa vada si invidia întunecata a fariseilor care nu-L iubeau pe Iisus când El îi vindeca pe cei bolnavi.„Scopul Evangheliei de astazi este acela de a arata ca uneori mai usor cred în Hristos si-L marturisesc orbii din nastere decât cei care desi vad cu ochii trupesti, nu cred în El. Evanghelia ne arata ca mai mare boala este necredinta sau orbirea spirituala decât orbirea trupeasca si ca mai usor se vindeca cineva de orbirea trupeasca decât de orbirea sufleteasca a necredintei“, a evidentiat Patriarhul României.Lamurind întrebarea adresata de Apostoli lui Iisus cu privire la orbirea ca urmare a pacatelor proprii ale orbului sau ale parintilor lui, Parintele Patriarh Daniel a argumentat ca, prin raspunsul Lui, Hristos a aratat ca „nu au pacatuit nici cel orb, nici parintii lui, pentru a respinge credinta falsa a unora dintre iudei, împrumutata de la pagâni, si anume ca uneori sufletul care a pacatuit mult, la iesirea lui din trup intra în alt om sau într-un copil care se naste si petrece înca o viata pe pamânt în alt trup spre a se curati sau izbavi de pacate prin suferinta“.Întâistatatorul Bisericii noastre surprinde în întâlnirea lui Hristos cu orbul din nastere mai multe trepte de cunoastere si, implicit, de vedere. Daca debutul are loc prin abordarea orbului de catre Hristos (nu orbul a solicitat vindecarea), pe parcurs, evolutia spirituala a orbului împletita cu procesul vindecarii lui fizice fac din el în final un misionar, un vestitor al dumnezeirii Mântuitorului Hristos într-o lume în care nevederea spirituala este foarte raspândita.„De la marturisirea puterii dumnezeiesti vindecatoare a lui Iisus, omul vindecat de orbirea trupeasca ajunge la marturisirea dumnezeirii lui Iisus întrucât el crede ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu si I se închina Lui. Orbirea spirituala ca incapacitate a unor oameni de a recunoaste în minunile lui Iisus Hristos prezenta dumnezeirii Lui, de a crede în El si a-L marturisi ca Mântuitor al omenirii, Care vindeca natura umana de pacat, boala si moarte, se manifesta si azi în multe forme: ateism sau ostilitate fata de religie, nihilism sau indiferenta fata de valorile credintei, secularizare sau diminuare a vietii spirituale pâna la uitarea de Dumnezeu si de Biserica. Însa adesea oamenii care au trecut prin suferinta si au cunoscut ajutorul lui Dumnezeu ca vindecare si eliberare sporesc în credinta ca vedere spirituala a prezentei si lucrarii lui Dumnezeu în viata omului. Desigur, este mult mai bine sa ne întarim în credinta fara suferinta, prin rugaciune si fapte bune ca raspuns al nostru la iubirea lui Dumnezeu, Care a facut cerul si pamântul, Care ne daruieste viata si sanatate, ajutor si întelepciune“.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 757

Id: 40935

Data: May 26, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).