Parteneriat socio-cultural in Parohia Ceptura, Prahova

Asezamantul socio-educational al Parohiei 'Sfanta Treime' din Ceptura, judetul Prahova, coordonat de parintele paroh Ioan Şendroiu, desfasoara multiple activitati avand ca scop prevenirea infractionalitatii juvenile, reeducarea si integrarea sociala a copiilor care fac parte din categorii de risc, informeaza Ziarul Lumina . In fiecare zi a saptamanii, patru cadre didactice si voluntari asigura supravegherea si pregatirea celor 22 de copii integrati in acest centru, urmarindu-se studiul scolar, educatia moral-religioasa si recreerea. Construirea asezamantului parohiei din Ceptura a inceput in anul 2003, si pana acum s-au ridicat o sala de studiu, un amfiteatru cu 30 de locuri, o biblioteca si o bucatarie functionala. Complexul are capacitatea de a gazdui 12 persoane in sase camere amenajate corespunzator. Toate componentele asezamantului sunt dotate cu calculatoare si sisteme audio-video care sa contribuie la procesul educational sustinut de cadrele didactice. Un rol important il are paraclisul centrului, unde se fac slujbe saptamanal. Aici mai functioneaza un birou de consultanta juridica, precum si cabinetul de psihopedagogie scolara. De asemenea, s-a amenajat si un loc de joaca pentru cei 22 de copii ai centrului. 'Asezamantul din cadrul parohiei noastre este continuarea unei idei mai vechi care mi-a aparut cand eram student al Facultatii de Drept. De aceea am si sustinut lucrarea de licenta cu tema 'Rolul Bisericii in prevenirea criminalitatii', aratand ca educarea si formarea copiilor predispusi la delincventa pot avea rezultate foarte bune atunci cand Biserica se implica activ, actionand ca un factor preventiv si de control social', ne-a declarat parintele paroh Ioan Şendroiu, coordonatorul asezamantului.La asezamant isi pregatesc zilnic lectiile 22 de copii 22 de elevi de la Şcoala Generala 'Nichita Stanescu' din localitatea Ceptura beneficiaza de serviciile asezamantului si se afla sub atenta indrumare, coordonare, evaluare psihopedagogica si monitorizare a unei echipe bine inchegate, cu specialisti din domeniul educativ. Din aceasta echipa fac parte cadrele didactice ale scolii, preotii parohiei, specialisti din localitatile adiacente comunei Ceptura si multi voluntari. In cadrul Parohiei Ceptura, cu sprijinul primariei si al Organizatiei nonguvernamentale 'Pro Nova Vita', se desfasoara in paralel proiectul 'Şcoala dupa scoala', in care elevii sunt ajutati de cadre didactice sa-si pregateasca lectiile dupa terminarea orarului scolar. Prin rotatie, in fiecare zi a saptamanii, se asigura de catre patru cadre didactice supravegherea si indrumarea copiilor. Astfel, pe baza unui orar prestabilit, copiii isi fac temele pentru ziua urmatoare, fiind ajutati si indrumati de membrii echipei. Recreerea, un factor important in procesul educational Orele de lucru alterneaza cu momentele de recreere, elevii jucandu-se in parcul de joaca amenajat in curtea centrului sau se odihnesc activ prin activitati recreative. Li se pun la dispozitie, din biblioteca centrului, jocuri logice, de constructie sau tematice, rasfoiesc reviste sau carti cu povesti, destinate lor; urmaresc filme de desene animate sau filme educative, cu tematica specifica varstei acestora. Se urmareste descoperirea unor inclinatii artistice ale acestor copii, prin desen si pictura, realizarea si confectionarea unor obiecte pe care le pot folosi in activitatile lor scolare sau la expozitii. Locul de joaca reprezinta totodata si locul de intalnire a educatorilor cu parintii si bunicii acestor copii, prilej de consiliere a acestora, pe probleme de educatie crestina, in care parintii sunt atrasi si indrumati.Imbunatatirea rezultatelor scolareParintele Ioan Şendroiu ne-a spus ca elevii integrati in acest asezamant demonstreaza prin rezultatele obtinute la scoala ca au devenit mai responsabili fata de studiu in general, mai atenti, mai receptivi, sunt mai cuminti si sunt bucurosi sa impartaseasca colegilor de clasa din experienta acumulata la centrul social. 'Impactul preocuparii de acesti copii se resimte si reiese din disparitia multor absente, pe care acestia le acumulau pe parcursul anului scolar in cataloage si totodata din progresul observat in testele de evaluare sumativa, semestriale si finale, aplicate la disciplinele la care elevii aveau carente. Experienta parteneriatului Şcoala-Biserica-Familie scoate in evidenta necesitatea intaririi, mentinerii si continuarii colaborarii dintre cei trei principali factori educationali, intr-o societate secularizata, lipsita de valori si modele crestine', ne-a declarat parintele Ioan Şendroiu.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 647

Id: 12787

Data: Apr 4, 2011

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).