Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a tinut un cuvant de invatatura in Paraclisul Resedintei patriarhale, cu prilejul praznicului Bunei Vestiri

Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, a tinut ieri, 25 martie a.c., un cuvant de invatatura in Paraclisul Resedintei patriarhale, in care a evidentiat importanta si intelesurile teologice ale praznicului Bunei Vestiri. Preafericirea Sa a explicat faptul ca sarbatoarea Bunei Vestiri este inceputul Intruparii sau Inomenirii Fiului lui Dumnezeu, ca pe noi, oamenii, sa ne mantuiasca.Patriarhul Romaniei a aratat ca inceputul Inomenirii sau Intruparii Fiului lui Dumnezeu este si inceputul indumnezeirii omului pentru ca unindu-se firea dumnezeiasca a Mantuitorului Iisus Hristos cu firea omeneasca luata din Fecioara Maria, prin lucrarea Duhului Sfant, se savarseste unirea omului cu Dumnezeu si prin aceasta se sfinteste si se indumnezeieste firea omeneasca, prin unirea ei cu firea dumnezeiasca. Avem o mare taina, taina cea din veac ascunsa si de ingeri nestiuta, in intelesul ca nici ingerii din ceruri nu pot cunoaste modul in care Dumnezeu cel Vesnic devine om in timp si Dumnezeu cel Necuprins devine cuprins in umanitatea pe care Şi-o impropriaza, pe care Şi-o asuma.Preafericirea Sa a evidentiat faptul ca imnele liturgice ale acestei sarbatori vorbesc despre intrarea Ziditorului in zidirea Sa, iar Creatorul lumii devine dupa umanitatea Sa creatura, taina aceasta fiind atat de mare, incat mintea nu poate sa o priceapa, ci doar se minuneaza.Parintele Patriah Daniel a aratat ca descrierea Fiului pe care-L va naste Fecioara Maria este de fapt o marturisire a dumnezeirii Lui. In nasterea Mantuitorului Iisus Hristos ca om din Fecioara Maria conlucreaza intreaga Sfanta Treime. Duhul Sfant deschide creatura spre Creator, Tatal este prezent prin bunavointa si initiativa, iar Duhul Sfant prin conclucrare, pentru ca Cel ce Se naste, Sfantul, nu cineva care devine sfant, ci Cineva care este sfant, Acesta sa Se arate si sa Se manifeste oamenilor ca fiind Fiul lui Dumnezeu cel Vesnic, a spus Preafericirea Sa.In continuare, Intaistatatorul Bisericii noastre a explicat ca mantuirea noastra in Hristos se face prin conlucrarea Sfintei Treimi, dar si prin acceptul liber al Maicii Domnului si prin raspunsul nostru la chemarea lui Dumnezeu. Dumnezeu doreste ca toti oamenii sa se mantuiasca, dar se vor mantui numai cei care raspund chemarii Lui la mantuire. Dumnezeu lucreaza cu oamenii, dar nu forteaza vointa lor, ci foloseste pe oameni ca impreuna lucratori, nu ca pe niste instrumente impersonale, reduse la starea de obiect, ci ca pe persoane libere care raspund persoanei divine. Maica Domnului ca persoana umana raspunde Persoanelor divine ale Preasfintei Treimi prin intermediul ingerului Gavriil, a explicat Preafericitul Parinte Patriarh Daniel.Preafericirea Sa a evidentiat ca asa dupa cum ne arata Evanghelia praznicului Bunei Vestiri, cinstirea Maicii Domnului este inceputa de catre ingeri si este intarita de catre Elisabeta. De aici, Biserica a invatat sa-i cante bucura-te. Cea mai frumoasa cantare si rugaciune pe care Biserica a exprimat-o intr-o forma bogata este insusi Acatistul Bunei Vestiri, primul acatist al Bisericii Ortodoxe, inchinat Maicii Domnului si tainei Intruparii Fiului lui Dumnezeu cel Vesnic din ea, ca om, ca sa devina Mantuitorul lumii.Intaistatatorul Bisericii noastre a aratat, de asemenea, ca prin acest praznic vedem pe noua Eva, pe Fecioara Maria, care face ascultare in smerenie si, astfel, corecteaza, vindeca, indreapta greseala protoparintilor Adam si Eva. Pe cat erau de mandri Adam si Eva, inselati de sarpe, crezand ca pot fi ca Dumnezeu, fara ascultare de Dumnezeu, pe atat de mult este smerita noua Eva, Maica Domnului, Fecioara Maria si Noul Adam, Iisus Hristos. Daca din mandrie au cazut protoparintii Adam si Eva, prin smerenie se ridica natura umana si vedem smerenia aceasta si ascultarea desavarsita in persoana Maicii Domnului.Maica Domnului este cinstita ca icoana a Bisericii, ascultatoare de Dumnezeu intru smerenie si, de aceea, a spus Preafericitul Parinte Patriarh, ea este pentru noi ocrotitoare, invatatoare si rugatoare. Ea ne invata sa fim smeriti si ascultatori, sa implinim voia lui Dumnezeu in viata noastra, sa ne sfintim viata prin unire cu Dumnezeu si in acelasi timp ea ne invata sa avem bucurie. Bisericile sau crestinii care nu cinstesc pe Maica Domnului nu au bucurie deplina, pentru ca nu se afla in stare de comuniune cu ea, cea prin care rasare bucuria si cea prin care piere blestemul si vine binecuvantarea, a explicat Preafericitul Parinte Patriarh Daniel.In finalul cuvantului sau, Parintele Patriarh a spus ca noi trebuie sa invatam de la Maica Domnului in aceste timpuri ca in familia crestina devenim parinti binecuvantati, daca suntem ascultatori de Dumnezeu, cum au fost parintii Ioachim si Ana, si devenim parinti buni, marturisitori ai harului lui Hristos, daca unim credinta si smerenia cu fapta cea buna. Sursa: ziarullumina.ro

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 821

Id: 503

Data: Mar 26, 2009

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).