Directorul Agenției de știri Basilica: Sperăm ca mottoul nostru să nu fie doar „Binele de știut”, ci și „Binele de făcut”

Agenția de știri Basilica a Patriarhiei Romane implinește vineri 15 ani de activitate, prilej cu care directorul ei, Aurelian Iftimiu, a fost invitat in emisiunea „Lumina cunoștinței” de la Radio Trinitas.

El a vorbit cu realizatoarea Narcisa Urucu despre comunicarea Bisericii in era noilor tehnologii media, despre nevoia de a oferi publicului general o imagine reală despre activitatea și mesajul Bisericii Ortodoxe Romane, dar și despre dorința de a inspira oameni și comunități pentru implinirea binelui in societate.

Binele de știut este mottoul nostru. Ne identificăm cu el, dar sperăm să nu transmitem doar atat, să nu le transmitem cititorilor noștri că ei au doar de știut binele, ci că au și de făcut binele. De aceea, noi sperăm să avem mottoul nu doar Binele de știut, ci și Binele de făcut”, a spus consilierul patriarhal.

El i-a mulțumit Părintelui Patriarh Daniel, fondatorul agenției, pentru viziunea și sprijinul oferite acestui proiect mediatic: „Doresc să-I mulțumesc pe această cale pentru sprijinul de mulți ani, constant, și interesul pe care il oferă noilor medii de comunicare”.

Aurelian Iftimiu, consilier patriarhal coordonator și directorul Agenției de știri Basilica a Patriarhiei Romane, a fost invitatul emisiunii „Lumina cunoștinței” de la Radio Trinitas vineri, 16 iunie 2023, cand agenția a implinit 15 ani de prezență online. Foto: Basilica.ro / Mircea Florescu

Care este secretul comunicării

Secretul comunicării online, ca și al comunicării in general, este „să știi care este relația ta cu Dumnezeu, care este relația ta cu semenii și care este relația ta cu tine”, a precizat directorul celei mai tinere componente a Centrului de presă Basilica al Patriarhiei Romane.

Agenția este ocrotită de Sf. Cuv. Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștilor, fiind inființată in mod oficial in ziua lui de pomenire din anul 2007. Prima știre a fost, insă, publicată in 16 iunie 2008 și era despre sărbătoarea Pogorarii Sfantului Duh.

Printre primele știri publicate a fost și cea despre trecerea la cele veșnice a Sfantului Mitropolit Andrei Șaguna.

„Sfantul Andrei Șaguna a avut o activitate mediatică importantă, el fondand Telegraful Roman. Este chiar reprezentat in icoană cu ziarul Telegraful Roman, care este publicat pană astăzi și ar putea fi considerat și Sfantul Andrei Șaguna un fel de ocrotitor al jurnaliștilor, cel puțin al jurnaliștilor ortodocși romani”, a remarcat Aurelian Iftimiu.

Efort constant și creștere organică

Directorul Agenției de știri Basilica a mai amintit că, in urmă cu 15 ani, cele mai multe indexări de pe Google referitoare la Biserica Ortodoxă Romană erau negative, dar, in timp, cu mult efort și perseverență, creșterea organică inregistrată de site in mediul online și pe rețelele de socializare a remediat aceasta și a echilibrat imaginea Bisericii in acest mediu de comunicare.

„Am crescut treptat, apoi am avut un boom, o creștere foarte rapidă, iar acum este o creștere constantă pe fiecare platformă”, a adăugat el.

Aurelian Iftimiu, consilier patriarhal coordonator și directorul Agenției de știri Basilica a Patriarhiei Romane, a fost invitatul emisiunii „Lumina cunoștinței” de la Radio Trinitas vineri, 16 iunie 2023, cand agenția a implinit 15 ani de prezență online. Foto: Basilica.ro / Mircea Florescu

„Astăzi, cand cineva caută pe cuvinte-cheie, găsește inclusiv la Google News, link-uri de la Basilica.ro. Desigur, sunt indexate și alte site-uri, dar pentru noi este o bucurie, pentru că nu am investit fonduri in această direcție.”

„Este muncă pură, este un efort de ani de zile și pentru aceasta vreau să le mulțumesc din toată inima colegilor mei că au avut deschiderea, au avut ințelegerea importanței rolului pe care il avem să transmitem mesajele netrunchiate, clare și care corespund adevărului”, a continuat Aurelian Iftimiu.

„Aceasta face Biserica și aceasta este, bineințeles și direcția pe care o are Centrul de Presă Basilica.”


Agenția de știri Basilica face parte din Centrul de Presă BASILICA inființat in cadrul Sectorului Comunicații și Relații Publice al Administrației Patriarhale.

Misiunea agenției este cultivarea unei relații active, bazată pe dialog, intre Biserică și societate, dezvoltarea dialogului dintre Biserică și tineretul ortodox, susținerea moralei creștine și a valorilor tradiționale romanești.

Din 2015, Agenția de știri Basilica a intrat, treptat și pe rețelele de socializare:

  • Facebook: Agenția de știri Basilica (romană); Basilica News Agency (engleză)
  • Twitter: Agenția Basilica (romană); Basilica.ro (EN) (engleză)
  • Youtube: Agenția de știri Basilica
  • Instagram: Basilica.ro
  • Pinterest: BasilicaNewsAgency
  • Telegram: Agenția de știri Basilica

Foto credit: Basilica.ro / Mircea Florescu


Sursa: Basilica.ro

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 151

Id: 78526

Data: Jun 18, 2023

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).