Fapta buna se imprima in suflet ca o lumina

În Duminica a 12-a dupa Rusalii, la Sfânta Liturghie s-a pomenit convorbirea Mântuitorului Iisus Hristos cu tânarul bogat care cauta viata vesnica, consemnata la Matei 19, 16-26. În cuvântul de învatatura rostit la Paraclisul „Sfântul Gheorghe“ din Resedinta Patriarhala, Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a vorbit despre atasarea de bunurile materiale, informeaza Ziarul Lumina.Tânarul bogat care cauta sensul existentei sale ne arata ca situatia financiara si sociala buna nu îl multumea pe deplin. Atitudinea lui ne spune ca bogatia nu este scopul existentei umane, de vreme ce el nu era împlinit.„Din aceasta relatare a Evangheliei vedem ca sufletul omului nu se poate multumi doar cu bunurile pamântesti. În primul rând învatam ca bunurile materiale, limitate si trecatoare, nu pot da omului sentimentul împlinirii, al desavârsirii, si nici arvuna vietii vesnice, deoarece sufletul omului, creat dupa chipul lui Dumnezeu Cel vesnic si nesfârsit, este dornic de iubire vesnica si nelimitata, încât nimic din lumea aceasta materiala nu-l poate multumi pe deplin. Nimic din ceea ce este trecator pe pamânt nu poate raspunde dorintei lui de viata vesnica. Nimic din ceea ce este limitat nu poate corespunde dorintei lui de iubire nelimitata. Numai Dumnezeu poate umple sufletul omului cu viata nesfârsita si iubire vesnica. Aceasta este adâncimea cautarii din întrebarea existentiala a tânarului evlavios si bogat: «Bunule Învatator, ce bine sa fac ca sa am viata vesnica?»“, a spus Preafericirea Sa.Raspunsul Mântuitorului la întrebarea lui îi naste o mare tristete si o lupta interioara: „Daca voiesti sa fii desavârsit, du-te, vinde averea ta, da-o saracilor si vei avea comoara în cer; dupa aceea, vino si urmeaza-Mi.“„Tânarul bogat primeste de la Mântuitorul Hristos sfatul de a renunta la ceea ce are în jurul lui pentru a dobândi comoara în inima lui si în ceruri. De fapt, toate lucrurile materiale se aduna în jurul nostru, dar fapta buna se imprima în sufletul nostru ca o lumina pe care o purtam cu noi în vesnicie. De aceea Iisus îi cere tânarului bogat sa-L urmeze, care înseamna intrarea în legatura vesnica cu Dumnezeu, care arata oamenilor iubirea si bunatatea în Iisus Hristos, Cel bun si milostiv. Vedem aici taina Bisericii: «urmeaza-Mi Mie!» înseamna «devino ucenic de ai Mei», intra în comuniune cu Mine si în comunitatea celor care Ma urmeaza. Domnul Iisus Hristos îl îndeamna pe tânar de fapt sa devina crestin, împreuna cu ucenicii sai apostoli. Ca sa fii desavârsit, trebuie sa fii urmator lui Hristos, sa fii în legatura vie cu Persoana Lui si sa fii milostiv ca El, pentru ca El este bogatia cea vesnica nelimitata si netrecatoare, potrivit cuvintelor sale: «Şi aceasta este viata vesnica: Sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat, si pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis» (Ioan 17, 3)“, a aratat Patriarhul nostru.Procesul vindecarii de patimi este o lucrare care întristeaza pe om, care îi este într-un fel dureroasa pentru ca înseamna lepadarea de orgoliu, de mândrie, de lucruri care ne produc placere si bucurii trecatoare.„În Evanghelia de astazi vedem ca nu este usoara dobândirea desavârsirii, ca schimbarea în bine înseamna o lupta cu noi însine, adesea cu întristare. Uneori ne întristam când Hristos, prin Evanghelie, ne îndeamna sa ne schimbam viata în bine, sa darâmam idolii lacomiei si mândriei, ascunsi în inima noastra, si sa lasam în locul lor sa vina lumina si iubirea lui Hristos Cel milostiv. Dar toate sunt cu putinta celui care cauta sincer viata vesnica si cere în ajutor harul lui Dumnezeu“, a explicat Preafericitul Parinte Patriarh Daniel.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 785

Id: 43616

Data: Sep 1, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).