În cuvântul de învatatura rostit dupa Sfânta Liturghie, în Duminica a XII-a dupa Rusalii, la Paraclisul Resedintei Patriarhale cu hramul Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a explicat semnificatiile Pericopei Evanghelice de la Sf. Ev. Matei, capitolul al XIX-lea, versetele de la 16 la 26.Patriarhul României a spus ca atasarea de bogatii face anevoioasa mântuirea oamenilor: „Nu este suficient sa fii evlavios si credincios, nu e suficient sa fii corect în comportamentul tau moral fata de oameni, nu e suficient sa nu ucizi, sa nu desfrânezi, sa nu furi, sa nu minti sau sa nu înseli, sa nu marturisesti strâmb. Nu este suficient sa te abtii de la rau, ci trebuie sa faci si mult bine ca sa fii desavârsit. Iar cel mai mare bine pe care-l putea savârsi acest tânar bogat fata de aproapele sau era ajutorarea saracilor, milostenia fata de ei. Tânarul bogat era un om moral si evlavios, dar zgârcit . Bogatul evlavios si corect din punct de vedere moral era totusi în adâncul inimii un om zgârcit, prea mult înrobit de avutie si prea putin darnic. Iar Mântuitorul Iisus Hristos vrea sa îi spuna tânarului bogat ca va fi desavârsit numai când va fi si milostiv sau darnic”.Întâistatatorul Bisericii Ortodoxe Române a mai aratat faptul ca pentru a dobândi darurile ceresti netrecatoare omului îi este greu sa se desparta de lucrurile materiale: „Din Evanghelie se constata dificultatea omului de a se dezlipi de avutiile sale limitate si trecatoare, pentru a dobândi daruri ceresti netrecatoare, de a renunta la ceva material si trecator, pentru a se uni cu Cineva netrecator, cu Dumnezeu Însusi. Deci, Hristos Domnul ne arata ca nu ne putem mântui numai prin evlavie daca nu suntem si milostivi, mai ales daca avem multe bunuri materiale. Când nu posedam bunuri materiale sau bani, milostenia noastra se poate arata prin cuvântul bun, prin fapta buna, prin sfatuirea buna si mai ales prin rugaciunea pentru altul. Însa, când avem bogatii materiale, milostenia se arata mai ales ajutându-i pe cei saraci. De aceea, Biserica nu a dezvoltat în istorie numai Liturghia, ci si Filantropia, adica ajutorarea celor nevoiasi atât duhovniceste, cât si material”.Duminica viitoare Biserica Ortodoxa se va afla în Duminica dinaintea Înaltarii Sfintei Cruci.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 597
Id: 43611
Data: Aug 31, 2014
Imagine:

Data: Aug 31, 2014

Data: Aug 31, 2014

Data: Aug 31, 2014
Data: Aug 31, 2014

Data: Sep 1, 2014

Data: Sep 1, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).