Duminica dupa Botezul Domnului ne arata legatura dintre Botezul Domnului si predicarea Evangheliei Mantuitorului Iisus Hristos, legatura dintre Taina Botezului si Taina Pocaintei, ca usi de intrare in Imparatia lui Dumnezeu. Despre acestea si despre celelalte invataturi ce se desprind din pericopa citita ieri a vorbit Patriarhul Romaniei in predica tinuta la sfarsitul Sfintei Liturghii in Paraclisul 'Sfantul Grigorie Luminatorul' al Resedintei patriarhale, dupa cum ne informeaza Ziarul Lumina.Evanghelia randuita pentru a fi citita in biserici in Duminica dupa Botezul Domnului prezinta inceputul propovaduirii Mantuitorului Iisus Hristos, duminica aceasta fiind in stransa legatura cu sarbatoarea Botezului Domnului, de pe 6 ianuarie, si cu sarbatoarea Sfantului Ioan Botezatorul, praznuita pe 7 ianuarie.In cuvantul de invatatura rostit in paraclisul Resedintei patriarhale, cu hramurile 'Sfantul Prooroc Ilie Tezviteanul, Sfantul Grigorie Luminatorul si Sfantul Daniil Sihastrul', Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, a evidentiat importanta legaturii Botezului Domnului cu propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu.'Duminica dupa sarbatoarea Botezului Domnului ne arata legatura dintre Botezul Domnului si predicarea Evangheliei Mantuitorului Iisus Hristos. In acelasi timp ne arata legatura dintre Taina Botezului Domnului si a Botezului nostru si Taina Pocaintei ca fiind usi de intrare in Imparatia lui Dumnezeu. Evanghelia scoate in evidenta in mod deosebit faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos este Lumina lumii, sensul prim si ultim al creatiei si lumina sau sensul permanent al vietii crestine ca viata indreptata spre Imparatia cerurilor', a explicat Preafericitul Parinte Patriarh Daniel.Dobandirea Imparatiei cerurilor presupune o schimbare totala a firii omului, a mai aratat Patriarhul Romaniei.'Imparatia lui Dumnezeu care se apropie de oameni cere din partea acestora o schimbare, si anume o convertire, o innoire a modului de a gandi, de a vorbi, de a trai si de a faptui. Cuvantul 'pocaiti-va' in limba greaca a Noului Testament inseamna 'schimbati-va'. Adica schimbati-va felul de a fi, convertiti-va, innoiti-va, si anume, trebuie sa gandim duhovniceste, sa gandim in mod sfant, nu patimas, si sa gandim asa cum gandeste Hristos. Trebuie sa vedem lumea asa cum o vede Hristos, adica dar al lui Dumnezeu. Sa vedem viata ca fiind indreptata spre Inviere si spre fericire vesnica, asa cum ne-a aratat Hristos. Imparatia cerurilor presupune pocainta. De aceea, Taina Botezului care se impartaseste omului si pentru iertarea pacatelor nu se mai repeta. Ea este baza, ea este temelia tuturor celorlalte sfinte taine, dar Taina Pocaintei reinnoieste Botezul prin lacrimi. De aceea s-a spus ca Botezul odata savarsit in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh este unul singur. Marturisim o singura credinta, un singur Domn Iisus Hristos si un singur botez, dar botezul pocaintei prin lacrimi reinnoieste botezul nostru in apa si in Duhul Sfant', a aratat Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane.Hristos, Lumina lumiiDe asemenea, Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a aratat ca Mantuitorul Iisus Hristos este 'Lumina lumii', vazuta de 'poporul cel ce statea in intuneric'.'Lumina mare este Iisus Hristos. Lumini ale descoperirii adevarului mantuitor au fost daruite poporului in mod treptat, prin prooroci. Este o descoperire graduala a adevarului mantuirii. Dar plinatatea acestui adevar este Iisus Hristos. Este Persoana Sa divino-umana. De aceea El este Calea, Adevarul si Viata. Calea care nu rataceste, ci conduce la viata vesnica, Adevarul care inlatura orice eroare si erezie si Viata care nu se sfarseste, viata vesnica.Hristos este atat lumina pentru viata oamenilor, cat si lumina pentru intreg universul. Pentru ca toate au fost facute in Hristos, prin Hristos si pentru Hristos. El este sensul prim si ultim al intregului Univers, dar in mod deosebit al vietii crestine. De aceea Sfantul Ioan Evanghelistul spune ca in El era viata si viata era lumina oamenilor, adica lumina care ii conduce pe oameni la viata vesnica', a aratat Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 684
Id: 19187
Data: Jan 9, 2012
Imagine:
In Duminica ce urmeaza sarbatorilor Botezului Domnului si Soborului Sf. Ioan Botezatorul, credinciosii parohiei Sf. Mare Mucenic Gheorghe Vechi din Drobeta Turnu Severin au primit alaturi de soborul de preoti de la Biserica Noua traditionala vizita pastorala a ierarhului locului, dupa cum .....
Data: Jan 9, 2012
Preasfinţitul Calinic Botoşăneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, alături de un sobor de preoţi şi diaconi, a săvârşit duminică, 8 ianuarie, Sfânta Liturghie în Biserica „Sfântul Nicolae“ din parohia Ipatele, Protopopiatul .....
Data: Jan 9, 2012
Cunoscut de întreaga lume ortodoxă, Sfântul Cuvios Antipa de la Calapodeşti va fi serbat în mod deosebit şi în acest an, în Eparhia Romanului şi Bacăului. De altfel, cinstirea acestui „povăţuitor preaînţelept al călugărilor şi .....
Data: Jan 9, 2012
La Catedrala „Pogorârea Sfântului Duh“ din Oneşti a avut loc ieri Sinaxa preoţilor din Protopopiatul Oneşti. Slujba Sfintei Liturghii a fost oficiată de Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului, .....
Data: Jan 9, 2012
În Protopopiatul Buhuşi, s-a desfăşurat, în perioada 25 decembrie 2011-8 ianuarie 2012 o acţiune social-filantropică care a avut ca scop ajutorarea bolnavilor de la secţia Psihiatrie - Cronici a Spitalului Orăşenesc Buhuşi. Acţiunea a avut loc cu .....
Data: Jan 9, 2012
"Parastasul de un an va fi în 29 ianuarie. Se va citi o ectenie (rugăciune rostită în timpul slujbei de preot sau diacon, n.red.) şi în timpul Liturghiei, iar după aceea va fi oficiată slujba de pomenire, parastasul. Acesta va fi slujit în .....
Data: Jan 10, 2012
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).