Asociația Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a început săptămâna aceasta un amplu program de formare pentru specialiștii în educație și psihologie ai proiectului „Prin educație spre vocație”. Aceștia sprijină 645 de elevi să-și termine studiile și să se integreze profesional.
În prima etapă, opt psihologi și consilieri de la fundațiile partenere HEKS/EPER România și FAER Reghin au învățat să folosească Platforma Cognitrom (CCP), obținând certificate de licență pentru utilizarea acesteia. Platformă identifică vocațiile cu care sunt înzestrați elevii, adică trăsăturile relevante pentru orientarea lor în carieră.
Elevii răspund la patru chestionare de autocunoaștere. Platforma le evaluează abilitățile cognitive și non-cognitive, interesele vocaționale și valorile legate de muncă și le suprapune cu cerințele ocupațiilor din România, redând lista celor care pot valorifica potențialul elevului.
A doua etapă a programului a început joi, cu sesiunea de cursuri „Formarea de competențe și abilități în domeniul educației incluzive și remediale”. Participă 54 de cadre didactice și mediatori școlari de la Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia implicate în proiectul „Prin educație spre vocație”.
„Pe parcursul cursurilor, profesorii sunt încurajați să vorbească despre felul în care văd aplicabile principiile teoretice în cadrul propriilor grupe de copii, precum și despre provocările sau obstacolele pe care le întrevăd”, a declarat psihologul Nicoleta Presecan, manager de formare în cadrul proiectului.
„Consider că formarea este necesară și utilă, pentru că se va contura o viziune comună asupra felului în care vor fi abordate și puse în practică principiile educației incluzsive și remediale.”
„Succesul profesorilor va fi și pe măsura internalizării unor repere comportamentale precum acceptarea necondiționată (indiferent de performanțele școlare sau de altă natură), gândirea pozitivă (convingerea că fiecare copil este valoros), alături de empatie, respect, căldură, autenticitate și congruență”, a mai declarat psihologul.
Participanții au identificat soluții practice de aplicare a principiilor educației incluzive în programul „Școală după școală”: flexibilitate şi diversitate, adaptate la nevoile copilului, diversitatea situaţiilor de învăţare şi a materialelor didactice, interactivitate și adecvare șa tipurile de învăţare diferite ale elevilor.
Noile abordări vor muta accentul de pe demersul de informare pe cel formativ al procesului educativ, cu scopul de a armoniza latura cognitivă a copilului cu partea afectivă, atitudinală și comportamentală.
Proiectul „Prin educație spre vocație” este finanțat prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului de Dezvoltare locală. Obiectivul este creșterea gradului de incluziune socială și menținerea în sistemul de educaţie a 645 de elevi în situații de risc din regiune prin crearea de activități de tipul „Școală după școală”.
Foto credit: Freepik.com
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 271
Id: 72786
Data: Feb 21, 2021
Imagine:
„Când nu suntem mulțumiți cu starea în care ne aflăm e un semn că ne aflăm pe drumul cel bun”, a afirmat duminică Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul. „Este drumul pe care îl propune Biserica în perioada Triodului, pe care o începem cu Duminica vameșului și a fariseului. Este .....
Data: Feb 21, 2021
Noua Catedrală Arhiepiscopală este ilustrată pe unul dintre timbrele emisiunii Romfilatelia dedicată împlinirii a 590 de ani de la atestarea documentară a Municipiului Buzău. Emisiunea va fi .....
Data: Feb 22, 2021
„Dorim interpretări realizate cât mai firesc, care să ne dea impresia că interpretul este la rugăciune, este chiar la o slujbă” a declarat părintele lect. univ. Ionuț-Gabriel Nastasă despre unul dintre criteriile de evaluare ale pieselor înscrise în Concursul Solistic Online de .....
Data: Feb 22, 2021
Bustul fostului Mitropolit al Banatului, Vasile Lăzărescu, a fost dezvelit duminică după-amiază în curtea bisericii din Cornești, satul său natal,
Data: Feb 22, 2021
Se împlineşte un deceniu de la moartea părintelui Petroniu Tănase. Fost stareţ al schitului românesc Prodromu din Sfântul Munte Athos, părintele Petroniu a trecut în veşnicie în data de 22 februarie 2011.
S-a născut în anul 1914, în comuna Farcașa, județul .....
Data: Feb 22, 2021
Patriarhul Justinian Marina s-a născut în satul Suiești din județul Vâlcea, în urmă cu 120 de ani, în data de 22 februarie 1901.
Al treilea Patriarh al României a avut o activitate importantă în apărarea și afirmarea Ortodoxiei .....
Data: Feb 22, 2021
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Cautarea Imparatiei lui Dumnezeu, prioritate a vietii vesniceDuminica a III-a dupa Rusalii (Despre grijile vietii)Matei 6, 22-33'Zis-a Domnul catre dansii: luminatorul trupului este ochiul; daca va fi ochiul tau curat, tot trupul tau va fi luminat; iar daca ochiul tau va fi rau, tot .....
Data: Jun 13, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).