Floriile reprezinta sarbatoarea Intrarii Domnului si Mântuitorului nostru Iisus Hristos în Ierusalim. Acest eveniment ne este prezentat de toti cei patru Sfinti Evanghelisti de la care aflam ca Mântuitorul Iisus Hristos a fost primit triumfal în Ierusalim ca urmare a minunii învierii lui Lazar, care fusese mort vreme de patru zile. De obicei, la sarbatorile mari, iudeii se adunau la Ierusalim din toate provinciile istorice ale Ţarii Sfinte pe care le locuiau si în acelasi timp veneau si cei din comunitatea extrem de importanta a celor aflati în diaspora. Cu predilectie de sarbatoarea iudaica a Pastilor, Ierusalimul devenea o cetate neîncapatoare pentru zecile de mii de iudei veniti din toate colturile Imperiului Roman pentru a fi prezenti la aceasta mare sarbatoare. De aceea, guvernatorul roman al Palestinei se deplasa de pe litoralul Marii Mediterane, din Cezareea, la Ierusalim, cu prilejul acestei sarbatori, alaturi de o parte din legiunile sale, pentru a asigura ordinea si a preîntâmpina revolta poporului aflat sub ocupatie romana, dezamagit de starea sociala precara în care traiau majoritatea iudeilor din timpul Mântuitorului nostru Iisus Hristos si nadajduind în venirea unui Mesia dupa chipul si asemanarea regelui David, care sa refaca regatul acestuia de odinioara. Vazând învierea lui Lazar, au considerat ca Iisus Hristos este Cel Care poate sa le împlineasca acest vis, de aceea Îl primesc în chip triumfal în Ierusalim, vazând în El pe Cel Care le poate împlini asteptarile lor mesianice legate indisolubil de lupta lor pentru eliberarea de sub autoritatea Imperiului Roman.În ciuda primirii regale pe care o face poporul Domnului Iisus Hristos, intrarea Lui în Ierusalim se face în smerenie deplina, deoarece Hristos vine plin de dragoste, si nu ca un împarat efemer din lumea aceasta. Împaratia Sa nu are legatura cu gândirea si slava lumeasca, pentru ca este o împaratie a iubirii si a smereniei. Iisus Hristos intra în Ierusalim si în istorie în chip diferit fata de ceilalti împarati efemeri ai lumii acesteia. El nu vine ca un rege înconjurat de soldati pentru a schimba împreuna cu acestia o împaratie cu alta, ci vine în smerenie, saracie si simplitate pentru a ne face partasi prin Jertfa si Învierea Sa Împaratiei celei nepieritoare si vesnice cu îngerii în iubirea Preasfintei Treimi. Smerenia lui Hristos este expresia iubirii si simplitatii Sale care se vadeste printr-un fapt iesit din comun, acela ca cei mai mici din popor, si anume copiii, Îl slavesc pe Hristos la intrarea Sa în templul din Ierusalim zicând: Osana, Fiul Lui David (Mt. 21,15), aratând astfel ca Duhul Sfânt lucreaza asupra inimilor curate si neprihanite, punând în ele marturii ale adevarului mai presus de întelegerea celor mari, orbiti de pacatul mândriei. Primirea lui Hristos în Ierusalimul sufletului nostru se face cu inima curata de prunc, care se defineste prin smerenie si iubire neconditionata. Domnul nostru Iisus Hristos vine la noi astazi, de Florii, smerit, pe mânzul asinei si ne asteapta ca sa Îl primim nu doar cu buzele, slavindu-L si spunând: Osana, binecuvântat este cel ce vine în numele Domnului (Ioan 12, 13), ci mai ales sa Îl primim în inima noastra prin marturisire curata si prin împartasirea cu cinstitul Sau Trup si Preasfântul Sau Sânge, spre a avea parte de El si de Împaratia Sa cea vesnica.(Articol semnat de Pr. Dr. Ciprian Florin Apetrei, Directorul Agenției de Știri BASILICA)
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 653
Id: 39768
Data: Apr 13, 2014
Imagine:
Data: Apr 13, 2014
Data: Apr 13, 2014
Data: Apr 13, 2014
Data: Apr 13, 2014

Data: Apr 13, 2014

Data: Apr 13, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).